Launch campagne

Odido.

Op 5 september 2023 fuseerden T-mobile Nederland en Tele2 om de krachten te bundelen onder de nieuwe naam Odido. BannerBazen kregen de uitdaging om mee te werken aan de online identiteit van Odido voor Display- en Social Advertising.

client Odido Nederland
date 2023
type Branding, Activation, Performance
deliverables IAB, Rich Media, Social Video
Pauzeer adblock om de banner te zien
Pauzeer adblock om de banner te zien

We houden van een challenge.

Er werd maanden in het geheim gewerkt aan het compleet nieuwe merk door oa TBWA/NEBOKO, Code d’Azur, Think Yellow, Day, Entopic en VIM Group. T-Mobile Nederland vroeg BannerBazen mee te werken aan de doorvertaling van de ontwikkelde Motion Style naar Display- en Social-advertising.

Verschillende sterke beeldmerken speelden hierin een grote rol. Zo wordt er gebruik gemaakt van een ambigram als het kenmerkende logo. Daarnaast zijn de gradient backgrounds, de zogenaamde Glows belangrijk in de frisse nieuwe huisstijl. BannerBazen vertaalden de Glows zodat de bedachte design-regels in alle verschillende kleine IAB-canvassen doorvertaald kunnen worden. Met 1 klik op de knop.

Pauzeer adblock om de banner te zien

Build > Activate.

Tijdens de Activate fase van de campagne hebben we indrukwekkende display banners gecreëerd, speciaal ontworpen voor de B2B-markt van Odido.

Deliverables:

  • IAB banners
  • Social stills
  • Social video’s
  • APTO’s

HighEnd performance Display Banners

Bij het ontwikkelen van de performance fase van de launch voor Odido wisten we precies wat ons te doen stond: maximale impact en conversies genereren. We goten de verschillende stijlelementen en onze expertise in een aantal heldere sets HTML5 banners die de aandacht grijpen en de devices verkopen als warme broodjes.

Onze focus lag op:

  • Relevantie: Banners die aansluiten bij de behoeften van de doelgroep en hen aansporen tot actie.
  • Optimalisatie: Constante verbetering en A/B-testen om de prestaties te verhogen.
  • Meetbaarheid: Geavanceerde tracking en analyse om inzicht te krijgen in de ROI en bij te sturen waar nodig.
Pauzeer adblock om de banner te zien