NIO Nederland.
De Chinese autofabrikant voor elektrische auto's maakt eind 2022 zijn debuut op de Nederlandse markt. BannerBazen verzorgen de introductiecampagne voor het vlaggenschipmodel, de ET7.
Schot in de roos.
Doordat nieuwe technologie en een sterk design-DNA hoog in het vaandel van NIO staat blijkt meteen dat de samenwerking een schot in de roos is. Naast de Awareness formaten vallen vooral de interactieve banners voor de Consideration fase op. Door handig vormgegeven navigatie kunnen de verschillende USP’s van de ET7 nog eens goed bekeken worden.
NIO’s sprong naar Europa.
In een tijdperk waarin duurzaamheid en innovatie voorop staan, heeft NIO zijn zinnen gezet op Europa. Hun visie? Elektrische auto’s van wereldklasse aanbieden, gestoeld op drie kernwaarden: vernieuwende technologie, design en service. Voor deze ambitieuze sprong naar een nieuwe markt schakelde NIO BannerBazen in om een passende lancering te creëren.
Doelen van NIO:
- Merkbekendheid opbouwen
- Het vertrouwen van de consument winnen
- Een community opbouwen
Social Video’s.
Onze specialisten hebben bestaande video’s bewerkt om ze geschikt te maken voor diverse social mediaplatformen. Lengte, het formaat en de inhoud van de video’s werden aangepast om te voldoen aan de specs van elk kanaal. Het eindresultaat? Een geslaagde, aantrekkelijke aanwezigheid van NIO op verschillende social kanalen, wat een aanzienlijke toename in merkherkenning en interactie met nieuwe Nederlandse klanten met zich meebracht.
Iets om over na te denken.
We maakten slim gebruik van de kwalitatieve fotografie van de ET7 om banners te ontwikkelen voor de Consideration fase. Deze banners waren voorzien van een intuïtieve navigatie, waarmee kijkers gemakkelijk het strakke interieur van de ET7 konden ontdekken. Deze combinatie zorgde voor een premium ervaring, waarmee we de interesse van potentiële kopers in de ET7 succesvol vergrootten.
NIO Carousel Ad.
Voor de social campagne hebben we een Image Carousel ingezet om de bezoeker kennis te laten maken met de ET7. Elke swipe door de Carousel neemt de gebruiker mee door een reeks van zorgvuldig geselecteerde foto’s. Dit concept is niet alleen interactief, maar houdt de aandacht van de kijker vast en nodigt uit tot om meer te van de ET7 te ontdekken. Dit resulteerde in een verhoogde engagement en een sterke visuele kennismaking van NIO als merk.
Digital Out Of Home.
De bestaande TV Commercial werd bewerkt zodat deze kon worden ingezet op de verschillende DOOH netwerken binnen Nederland.